Психологічний аналіз уроку

1. Загальна психологічна спрямованість уроку:

  • мотивація діяльності вчителя й учнів на уроці (за обов’язком, за інтересом, за традицією спільної діяльності…);
  • інтерес учителя й учня до уроку (до змісту, методів і форм).

2. Реалізація ідей розвиваючого навчання:

  • як здійснювалась робота щодо формування активності, самостійності й творчості;
  • які засоби використовував учитель для постійного переходу від навчання до самонавчання.

3. Організація пізнавальної діяльності на уроці:

  • чи були установки на сприймання, запам’ятовування і роздуми (що сприйняти, що завчити, що обговорити);
  • як учитель домагався цілісного й свідомого, осмисленого сприйняття навчального матеріалу (поставив мету, спрямував усвідомленість в одне русло, застосував цілісний підхід, наочність, образність тощо);
  • як організував увагу (як спрямовував, як переключав, що робив під час відволікання, як домагався стійкості);
  • як розвивав пам’ять дітей (які види діяльності організовував, як націлював на запам’ятовування, збереження і відтворення, як добирав інформацію для запам’ятовування, скільки і як повторював, як перевіряв);
  • як розвивав мислення учнів, використовуючи порівняння, зіставлення, аналіз, синтез, класифікацію, систематизацію, генералізацію;
  • як працював із поняттями, аргументами;
  • як розвивав творчу уяву.

4. Формування вмінь і навичок дітей:

  • як формував загально навчальні вміння й навички;
  • як вироблялися спеціальні вміння й навички;
  • які практикував види вправ і як вони сприяли тренуванню умінь і навичок;
  • яку роль відіграють вказівки, інструкції, алгоритми, зразки під час формування
    вмінь і навичок;
  • чи раціонально використав час для формування вмінь і навичок

5. Розвиток емоційно-вольової сфери учнів:

  • які емоції дітей переважають на уроці;
  • які засоби корекції емоцій використав учитель на уроці;
  • чи враховує педагог на уроці індивідуальні особливості й стан дитини;
  • що робить для активізації вольової сфери у дітей;
  • чи помічає учнів з агресивним і депресивним станом.

6. Психологічна саморегуляція вчителя на уроці:

  • яке творче самопочуття вчителя на уроці;
  • який контакт з учнями;
  • як реагує вчитель на аналіз уроку.