Тест з відповідями Реалізація концепції НУШ

Реалізація концепції «Нова українська школа» в адаптаційному циклі базової середньої освіти

Тестове завдання 1

Адаптаційний синдром, який переживають п’ятикласники до нових умов навчання:

a. немає такого стану

b. є закономірним, подібно процесу адаптації першокласників на початку навчання в школі

c. залежить від попередніх успіхів дитини у навчанні

d. виникає необов’язково, все залежить від індивідуальних особливостей дитини

Правильна відповідь: є закономірним, подібно процесу адаптації першокласників на початку навчання в школі.

Тестове завдання 2

Навчальні програми предметів для 5 класів заклад освіти може розробляти, спираючись на:

a. модельні програми, розроблені для всього рівня базової середньої освіти (5-9 класи)

b. досвід вчителів

c. модельні програми, розроблені для циклу базового предметного навчання

d. модельні програми розроблені для адаптаційного циклу базової середньої освіти

Правильні відповіді: модельні програми, розроблені для всього рівня базової середньої освіти (5-9 класи), модельні програми розроблені для адаптаційного циклу базової середньої освіти

Тестове завдання 3

Яка роль учителя у НУШ?

a. авторитетний фахівець в галузі

b. наставник

c. аніматор

d. фасилітатор, тьютор

Правильна відповідь: фасилітатор, тьютор.

Тестове завдання 4

Динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність, називається:

a. вихованість

b. компетентність

c. освіченість

d. зрілість

Правильна відповідь: компетентність.

Тестове завдання 5

Серед особливостей розвитку когнітивної сфери (пізнавальних психічних процесів) в 10-12 років є:

a. мимовільне запам’ятовування

b. сформоване теоретичне, абстрактне мислення

c. розвинена довільна регуляція всіх психічних функцій

d. інтелектуалізація всіх психічних функцій (мислення в центрі свідомості)

Правильна відповідь: інтелектуалізація всіх психічних функцій (мислення в центрі свідомості).

Тестове завдання 6

Розвиток самосвідомості дитини 10-12 років характеризується:

a. формуванням уявлень про себе (Я-концепції)

b. залежністю від успішності у навчанні

c. нечутливістю до моральних норм

d. наявністю стійкої самооцінки

Правильна відповідь: формуванням уявлень про себе (Я-концепції).

Тестове завдання 7

Документ, який визначає мету та принципи освітнього процесу в закладах базової середньої освіти, дає загальну характеристику змісту навчання, пояснює вимоги до обов’язкових результатів навчання та орієнтири для їхнього оцінювання:

a. Стандарт базової середньої освіти

b. Типова освітня програма для 5-9 класів

c. Закон “Про освіту”

d. Закон “Про загальну середню освіту”

Правильна відповідь: Стандарт базової середньої освіти.

Тестове завдання 8

У сучасній віковій психології вік 10-12 років відносять до:

a. молодшого підліткового віку

b. передпідліткового віку

c. молодшого шкільного віку

d. середнього дитинства

Правильна відповідь: молодшого підліткового віку.

Тестове завдання 9

Нова українська школа працює на засадах:

a. конкурентоспроможності

b. ринкової економіки

c. демократизму і лібералізму

d. педагогіки партнерства

Правильна відповідь: педагогіки партнерства.

Тестове завдання 10

Концепцією НУШ передбачено, що учень повинен читати, розуміючи прочитане, висловлювати власну думку усно й письмово, критично і системно мислити, логічно обґрунтовувати свою позицію, конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, бути творчим, ініціативним, здатним до співпраці з іншими людьми. Даний перелік вимог є:

a. наскрізними знаннями

b. навичками

c. компетентнісною рамкою

d. наскрізними вміннями

Правильна відповідь: наскрізними вміннями.

Тестове завдання 11

Освітня програма закладу освіти, розроблена на основі Типової освітньої програми:

a. схвалюється педагогічною радою та затверджується керівником закладу освіти

b. схвалюється Радою школи та затверджується педагогічною радою

c. схвалюється педагогічною радою та затверджується органом управління освітою

d. схвалюється загальними зборами трудового колективу закладу освіти та органами учнівського самоврядування

Правильна відповідь: схвалюється педагогічною радою та затверджується керівником закладу освіти.

Тестове завдання 12

Оберіть серед запропонованих ключову компетентність НУШ:

a. креативність

b. навчання впродовж життя

c. досягнення у вузькоспеціалізованій галузі

d. академічна компетентність

Правильна відповідь: навчання впродовж життя.

Тестове завдання 13

Провідною діяльністю дітей, яка визначає особливості їх психологічного розвитку, у віці 10-12 років стає:

a. предметна діяльність

b. навчальна діяльність

c. сюжетно-рольова гра

d. спілкування з однолітками

Правильна відповідь: спілкування з однолітками.

Тестове завдання 14

Одним з головних принципів діяльнісного підходу в освіті є принцип:

a. пріоритету формування знань як орієнтовної основи ді

b. здобуття особою знань у самостійному пошуку

c. єдності навчання та виховання

d. системності та наскрізності навчання

Правильна відповідь: здобуття особою знань у самостійному пошуку.

Тестове завдання 15

Метою навчання на засадах компетентнісного підходу є:

a. формування та розвиток у здобувачів освіти системи знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що у своїй єдності забезпечують успішність їх життєдіяльності

b. формування та розвиток у здобувачів освіти ефективних стратегій поведінки

c. формування системи цінностей, поглядів, переконань людини

d. формування та розвиток у здобувачів освіти системи загальнонаукових та конкретнонаукових знань відповідно до затверджених освітніх стандартів

Правильна відповідь: формування та розвиток у здобувачів освіти системи знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що у своїй єдності забезпечують успішність їх життєдіяльності.

Тестове завдання 16

Засвоєні суб’єктом способи виконання розумових та практичних дій, що виконуються цілеспрямовано та свідомо на основі засвоєних знань, називаються:

a. уміннями

b. знаннями

c. цінностями

d. навичками

Правильна відповідь: уміннями.

Тестове завдання 17

Ученими-засновниками діяльнісного підходу в освіті є:

a. Л.Виготський, П.Гальперін, О.Леонтьєв, І.Лернер

b. В.Сухомлинський, Б.Грінченко, М.Драгоманов, К.Ушинський

c. Я.Коменський, Я.Корчак, В.А.Лай, Х.Манн

d. Ю.Бабанський, Ш.Амонашвілі, С.Лисенко, В.Шаталов

Правильна відповідь: Л.Виготський, П.Гальперін, О.Леонтьєв, І.Лернер.

Тестове завдання 18

Оцінювання результатів навчання учнів має бути зорієнтованим на:

a. усе перелічене

b. знання, уміння та навички, визначені Державним стандартом базової середньої освіти

c. навчальний поступ відповідно до індивідуальної освітньої траєкторії

d. ключові компетентності і наскрізні вміння та вимоги до обов’язкових результатів навчання у відповідній освітній галузі, визначені Державним стандартом

Правильна відповідь: ключові компетентності і наскрізні вміння та вимоги до обов’язкових результатів навчання у відповідній освітній галузі, визначені Державним стандартом.

Тестове завдання 19

Державний стандарт базової середньої освіти визначає:

a. усе перелічене

b. вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів на рівні базової середньої освіти

c. структуру та зміст базової середньої освіти

d. загальний обсяг навчального навантаження, розподілений за освітніми галузями

Правильна відповідь: усе перелічене.

Тестове завдання 20

Відповідно Концепції НУШ випускником нової школи є:

a. індивідуальність, реформатор, інноватор

b. особистість, фасилітатор, реформатор

c. реформатор, патріот, індивідуальність

d. особистість, патріот, інноватор

Правильна відповідь: особистість, патріот, інноватор.