Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання.
Цілі:
- навчальна: сформувати поняття: інтегроване середовище програмування (ІСП) Lazarus, зовнішній вигляд і призначення вікон ІСП, алгоритм роботи в ІСП Lazarus; сформувати вміння користуватися послугами середовища програмування для створення програм;
- розвивальна: розвивати логічну і зорову пам’ять, просторове мислення при об’єктно-орієнтованому програмуванні проектів; сприяти розширенню кругозору учнів через знайомство з інструментальним середовищем Lazarus;
- виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Середовище програмування Lazarus,браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
- привітання
- перевірка присутніх
- перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять: програма, мови програмування, система програмування.
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Слово вчителя. Володіння інструментами середовища програмування, вивчення алгоритму роботи в ІСП Lazarus дозволить вам створювати Windows-програми з цікавим інтерфейсом, використовуючи широкі можливості графічних компонентів.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 5.1
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
- Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
- Інструктаж учителя.
Підручник ст. 163
- Практична робота за комп’ютерами.
- Вправи для очей.
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 5.1 ст. 156-163
ІХ Оцінювання роботи учнів