Конспект уроку Знайомство з середовищем програмування Інформатика 8 клас

Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання.

Цілі:

  • навчальна: сформувати поняття: інтегроване середовище програмування (ІСП) Lazarus, зовнішній вигляд і призначення вікон ІСП, алгоритм роботи в ІСП Lazarus; сформувати вміння користуватися послугами середовища програмування для створення програм;
  • розвивальна: розвивати логічну і зорову пам’ять, просторове мислення при об’єктно-орієнтованому програмуванні проектів; сприяти розширенню кругозору учнів через знайомство з інструментальним середовищем Lazarus;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Середовище програмування Lazarus,браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне обговорення понять: програма, мови програмування, система програмування.

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Слово вчителя. Володіння інструментами середовища програмування, вивчення алгоритму роботи в ІСП Lazarus дозволить вам створювати Windows-програми з цікавим інтерфейсом, використовуючи широкі можливості графічних компонентів.

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Робота з підручником: § 5.1

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.

Підручник ст. 163

  • Практична робота за комп’ютерами.
  • Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 5.1 ст. 156-163

ІХ Оцінювання роботи учнів