Орієнтовна схема повного аналізу уроку

I. Тип і структура уроку:

  1. Тема уроку, її лаконічність, відповідність програмі.
  2. Мета уроку, дидактичні завдання окремих етапів.
  3. Тип, структура уроку, його оптимальність.
  4. Доцільність розподілу часу.

II. Зміст та методика повторення вивченого:

  1. Повнота та глибина перевірки.
  2. Методика повторення, диференціація завдань.
  3. Кількість задіяних перевіркою учнів.
  4. Об’єктивність та аргументація оцінювання.

III. Вивчення нового матеріалу:

  1. Вимоги програми.
  2. Оптимальність відбору навчального матеріалу.
  3. Науковість, зв’язок із життям, систематичність, доступність, співвідношення у матеріалі головного та другорядного.
  4. Відповідність матеріалу цілям та завданням уроку.

IV. Методи навчання:

  1. Обґрунтованість застосованих методів.
  2. Активізація пізнавальної діяльності.
  3. Використання методів проблемного навчання.
  4. Методика контролю та обліку знань.

V. Засоби навчання:

  1. Типи засобів навчання.
  2. Оптимальність відбору.
  3. Використання ІКТ.

VІ. Форми навчання:

  1. Поєднання фронтальної, індивідуальної та групової форм роботи.
  2. Самостійна робота учнів.
  3. Практична спрямованість форм навчання

VIІ. Завдання додому:

  1. Обсяг, характер і доступність матеріалу.
  2. Наявність та характер інструктажу.
  3. Наявність диференційованих завдань.
  4. Місце домашнього завдання на уроці.

VIIІ. Характер діяльності вчителя:

  1. Рівень педагогічних вимог до роботи учнів, розвитку їхніх мови, мислення.
  2. Мова вчителя та загальний стиль його поведінки.
  3. Організаторська, управлінська діяльність вчителя. Робота з різними групами учнів.
  4. Діяльність вчителя як консультанта та координатора навчання.

ІХ. Характер діяльності учнів:

  1. Самостійна робота. Робота в групах.
  2. Диференціація та індивідуалізація.
  3. Активність мислення.
  4. Розвиток психічної сфери учнів.

Х. Результати уроку:

  1. Підбиття підсумків.
  2. Виконання плану.
  3. Рівень досягнення мети.
  4. Рівень якості знань, умінь, навичок, виявлених на уроці.