Правила роботи учнів у кабінеті інформаційно-комунікаційних технологій

1.Кабінет обладнано складними і дорогими технічними засобами, які вимагають акуратної роботи та бережного відношення, тому, заходячи до кабінету, слід одразу займати відведене місце, не виконувати ніяких дій з обладнанням без дозволу учителя.

2.На робочих місцях розташовано облад­нання, яке має складові, що працюють під ви­сокою напругою. Необережне поводження з апа­ратурою може призвести до травм. Тому суворо заборонено:

  • вмикати і вимикати апаратуру без вказів­ки учителя;
  • торкатися роз’ємів з’єднувальних кабелів та самих кабелів;
  • торкатися екрана та тильної частини моні­тора;
  • переміщувати увімкнені складові обчислю­вальної системи (системних блок, монітор тощо);
  • класти будь-які предмети на системнийблок, монітор, клавіатуру;
  • приносити та використовувати носії даних (дискети, компакт-диски) без дозволу вчителя.

3.Не дозволяється знаходитись у кабінеті і ви­конувати будь-які роботи (прибирання приміщен­ня також) без присутності відповідальної особи —завідувача кабінету, учителя, лаборанта.

4.Не дозволяється працювати з клавіатурою та маніпулятором «миша» брудними або воло­гими руками.

5.Запам’ятайте, де знаходиться вогнегас­ник, аптечка. При появі запаху горілого одразу ж сповістіть про це викладача.

6.До початку роботи і ввімкнення апаратури:

  • переконайтесь у відсутності видимих по­шкоджень обладнання робочого місця;
  • сядьте так, щоб лінія погляду проходила приблизно через центр екрана, відстань від очей до екрану повинна бути не менше 50 см, учні, які мають окуляри для постійного носіння по­ винні працювати за комп’ютером у них, якщо лікарем не вказано іншого;
  • розташуйте зошит, ручку, навчальні по­сібники на столі у відведених місцях, поправте розміщення клавіатури, маніпуляторів («мишки », джойстика) таким чином, щоб було зруч­но працювати;
  • дії по вмиканню апаратури виконуйте тільки за командою викладача і тільки у послідовності, передбаченій відповідними інструкціями.

7.Робота на комп’ютері вимагає постійної зосередженості, чітких дій, самоконтролю, на­пруження зору, тому не можна розпочинати роботу, при недостатньому освітленні та пога­ному самопочутті.

8.Протягом роботи за комп’ютером суворо дотримуйтесь викладених вище правил, слідкуйте за вказівками вчителя. Якщо під час роботи виникає:

  • аварійна зупинка, яка супроводжується ви­веденням на екран повідомлення про несправність, слід це повідомлення запам’ятати (або записати) і повідомити викладача (лаборанта);
  • якщо робота апаратури починає супрово­джуватись незвичними звуками, світінням ава­рійних індикаторів тощо, слід припинити ро­боту і повідомити викладача.

9.При роботі учнів за комп’ютеризованими робочими місцями вони не повинні вставати, коли до класу заходить будь-який відвідувач.

10.Завершення роботи з апаратурою:

  • вимикати апаратуру дозволяється тільки у послідовності, передбаченій відповідними інструкціями і за вказівкою викладача;
  • після вивантаження операційної системи і зупинки роботи комп’ютера, слід вимкнути живлення системного блоку, або переконатись у його автоматичному вимкненні, вимкнути інші складові апаратного забезпечення.

11.У кабінеті категорично заборонено прий­мати їжу, користуватись розпилювачами пар­фумів, лаків для волосся тощо. Не слід корис­туватись мобільними телефонами.

12.Суворе дотримання цих правил дозволить уникнути шкоди здоров’ю, зберегти обладнання.

Примітка: «Правила…» необхідно розмно­жити у кількості, достатній для фронтального ознайомлення з ними групи учнів (15—20 при­мірників).